Melexis 'Marc Biron: Chiny są nadal jednym z ważnych rynków firmy

Nov 28,2022

Według Eenewsa, Melexis, belgijski producent chipów Fabless, był rdzeniem niedoboru chipów i nie wykazuje żadnych oznak zatrzymania.

„Z perspektywy edukacji półprzewodnik jest nowym złotem” - powiedział Marc Biron, dyrektor generalny Eenews Europe. „Twój samochód, komputer osobisty, telefon komórkowy, PS5, z powodu półprzewodników, są to świetne urządzenia. Teraz, z powodu braku chipów i rachunku chipów, półprzewodnicy są bardziej zaniepokojeni, więc bardzo ważne jest odbudowanie ekosystemu w In W Europa, która obecnie jest bardzo słaba ”.

Zdecydowana większość działalności firmy znajduje się w dziedzinie motoryzacyjnej. Efekt hali i czas czujników lotu są wytwarzane przez europejską fabrykę OEM X-FAB. Niedobór doprowadził do znacznych zmian w biznesie.

„Byliśmy zaangażowani w niedobór półprzewodników oraz niedopasowanie podaży i popytu. Rozmawialiśmy z dostawcami i klientami, aby dopasować popyt i podaż w jak największym stopniu, i dystrybuować w najlepszy możliwy sposób” - powiedział Biron. W sierpniu 2021 r. Zastąpił obecnego przewodniczącego Fran ç Oise Chombar.

Sprzedaż firmy w ostatnim kwartale wyniosła 219 mln EUR (219 mln USD), co stanowi wzrost o 5% miesiąca w miesiącu i 35% rok do roku. Oczekuje sprzedaży około 220 milionów euro w czwartym kwartale, co stanowi wzrost o około 29% w całym roku.

Niedobór chipów

„Jest to bardzo interesujące, ponieważ skontaktowaliśmy się z producentami oryginalnych urządzeń, których nigdy wcześniej nie poznaliśmy, i myślę, że przyjmiemy to jako podstawę, ale większość klientów przyjmuje do wiadomości, że Melexis próbował rozwiązać problem i mamy bardzo otwarty Komunikacja ze wszystkimi - powiedział Byron.

„Dzisiaj odsetek przemysłu samochodowego wynosi 90/10, a teraz jest 80/20, ale trudno jest zwiększyć działalność nie samochodową, ponieważ musimy przydzielić płytki klientom samochodów” - powiedział. „Więc nie mówimy o tworzeniu biznesu, ale o niedoborze zarządzania. Ale naprawdę wierzę, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy wznowimy tworzenie popytu.

„Wszystkie nasze innowacyjne aplikacje są nadal przydzielane, a podaż i popyt nie pasują - uważamy, że to niedopasowanie tych produktów się nie zakończy” - powiedział.

„W trzecim kwartale wybitną linią produktów był obecny czujnik i kierowca, który stale był napędzany dużym zapotrzebowaniem na zastosowania pojazdów elektrycznych. Ponadto nasze produkty oświetlenia środowiskowego nadal rozwijają się w aplikacjach samochodowych”.

„Musimy poprawić możliwości testowania Melexisa za pomocą nowego sprzętu, a czas dostawy tego sprzętu jest dość długi”. Powiedział.

Chiny

Powiedział, że Chiny, podobnie jak Korea Południowa i Azja, są ważnym rynkiem dla firmy, ale nie ma na to wpływu łańcuch dostaw ani handlu.

„Z punktu widzenia czystego łańcucha dostaw, prawie nie ma wpływu na Melexis, ponieważ nie używamy chińskich dostawców, większość zgromadzenia nie ma w Chinach, a wszystkie nasze testy i wykrywanie nie ma w Chinach, więc nie jest to dotyczyło” powiedział.

„Mamy zespół tworzenia biznesu w Chinach i dostosowaliśmy metody pracy związane z Covid” - powiedział. „Wykonaliśmy dobrą robotę. Nadal możemy stworzyć wiele nowych możliwości i ukończyć kilka zwycięstw projektowych. Ważne jest to, że Chiny są na wiodącym stanowisku w elektryfikacji. W samochodach jest coraz więcej produktów elektronicznych, więc ten biznes jest bardzo ważny."
Produkt RFQ