Podwójny presja: TSMC itp. Aby renegocjować 2023 oferty i zamówienia z klientami motoryzacyjnymi

Sep 23,2022
Digitimes poinformował, że TSMC i inne odlewnie o czystej place będą miały presję na renegocjację 2023 ofert i zamówień z klientami motoryzacyjnymi, według źródeł branżowych. W czwartym kwartale rozpoczną się negocjacje dotyczące renegocjacji.


Wykorzystanie dojrzałych węzłów procesowych w tych odlewniach gwałtownie spadło, ponieważ zapotrzebowanie na komputery osobiste i inne urządzenia z technologii konsumenckiej gwałtownie spowolniło, podają źródła. Źródła podały, że motoryzacyjne IC IDM również odnotowały spadek wykorzystania FAB i mogą zmniejszyć outsourcing.

Źródła podały, że automatyczne producenci producentów producentów automatycznych i poziomów starają się zwrócić cytaty odlewnicze do poziomów przedpandemicznych w 2023 r., Ponieważ widzieli presję na niedobory łańcucha dostaw. Źródła podają, że dostawa wielu kategorii IC motoryzacyjnych nie jest już napięta, a niektóre zapasy chipów są nawet bliskie poziomom przedpandemicznym.

Źródła podają, że dostawcy samochodów zamierzają rozpocząć renegocjacje cenowe w przyszłym roku z odlewniami czystej gry. Źródła podają ogólny niedobór motoryzacyjny IC się poprawił i oczekuje się, że złagodzi znacznie w pierwszej połowie 2023 r. Rozwój ten spowoduje odlewnie czystej gry w niekorzystnej sytuacji w renegocjacjach cenowych.

Oferty Foundry dotyczące motoryzacyjnych ICS wzrosły w ciągu ostatnich kilku lat, ponieważ popyt znacznie przewyższa podaż. Ale presja inflacyjna i inne wiatry makro zaciemniły prognozy dotyczące popytu na przyszły rok, co skłoniło dostawców samochodów do ponownego zbadania ryzyka i kosztów.
Produkt RFQ